Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

                              ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC:STYCZEŃ                                                           5 LATKI: ” WIEWIÓRKI”                                                                                            

Dziecko:

  • Przyswaja pojęcia związane z rytmiczną organizacją czasu oraz dostrzega zjawiska charakterystyczne dla poszczególnych pór roku.
  • Wzbogaca wiedzę i słownictwo dotyczące kosmosu oraz historii podróży i badań kosmicznych.
  • Rozumie w podstawowym zakresie następstwa ruchu Ziemi wokół Słońca i wokół własnej osi.
  • Wskazuje na globusie krainy polarne i wie, że panuje tam odmienny klimat.
  • Rozwija kreatywność i ekspresję słowną podczas zabaw teatralnych.
  • Utrwala obraz graficzny poznanych liter i cyfr.
  • Kształtuje pozytywne postawy społeczne oparte na podstawowych wartościach takich jak zgoda, sprawiedliwość.
  • Dokonuje oceny postępowania bohaterów literackich, wskazując pozytywne i negatywne zachowania i cechy.
  • Poznaje skuteczne sposoby łagodzenia konfliktów i dochodzenia do sprawiedliwości, unikając krzyku, agresji i obrażania.
  • Rozumie, że każdy człowiek jest sprawny na swój sposób i jego możliwości nie stanowią o jego wartości.
  • Wykazuje krytyczny stosunek wobec wszelkich przejawów niesprawiedliwości, wyszydzania czy wyśmiewania innych.
  • Uczy się przestrzegania reguł gry i kontroli emocjonalnej w sytuacji przegranej.
  • Wzbogaca doświadczenia w zakresie porównywania masy z wykorzystaniem wagi szalkowej.
  • Rozumie swoją rolę w rodzinie oraz konieczność respektowania prawa do spokoju i wypoczynku innych osób w najbliższym otoczeniu.
  • Zna podstawowe więzi pokrewieństwa w swojej rodzinie oraz potrafi wymienić imiona najbliższych jej członków.
  • Dostrzega indywidualność własnej rodziny, zna jej zwyczaje, tradycje i zainteresowania.
  • Formułuje wypowiedzi na temat swoich dziadków, doceniając ich uczucia, wkład i zaangażowanie w życie rodziny.
  • Odczuwa radość sprawiania przyjemności najbliższym, kultywowania świąt o charakterze rodzinnym.
  • Docenia wartość pamiątek i zdjęć rodzinnych i rozumie potrzebę ich szanowania.
  • Poznaje tradycje zabaw karnawałowych.
  • Słucha piosenek i utworów muzycznych ze zwróceniem uwagi na treść, język, okoliczności, w jakich są śpiewane, charakterystyczne elementy rytmiczne, melodyczne.
  • Doskonali umiejętność dostrzegania, określania i reagowania ruchem, gestem na zmiany: dynamiki, tempa i rejestru w utworach muzycznych.
  • Odtwarza i wygrywa własne rytmy, indywidualnie i zespołowo, na dostępnych instrumentach muzycznych.
  • Integruje się z innymi dziećmi oraz odczuwa radość i nastrój wspólnej zabawy.
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach teatralnych, doskonaląc umiejętność posługiwania się słowem, gestem, mimiką, ruchem i rekwizytem, w celu wyrażenia określonych treści i emocji.  
  • Wzmacnia więzi emocjonalne z rodziną, wykazuje zainteresowanie losami, życiem zawodowym członków rodziny.
Kategoria: Praca w grupach