Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

Biedronki

Styczeń 2018 r.

 

  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej przez łączenie różnych form jej wyrazu (muzyka, plastyka, taniec);
  • Wdrażanie dzieci do uczenia się na pamięć oraz recytowania utworu literackiego;
  • Kształtowanie umiejętności obserwowania następstwa czasu i jego rytmicznej organizacji – wdrażanie do posługiwania się zegarem i kalendarzem (poprawne posługiwanie się jednostkami czasu);
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów fantastycznych w utworach oraz różnic między światem realnym i fantastycznym;
  • Kształtowanie umiejętności wnioskowania i uogólniania;
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych przez ćwiczenia ortofoniczne;
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania pozytywnych doświadczeń związanych z wypowiadaniem się oraz prezentowaniem siebie i swoich prac.
  • Budzenie poczucia przynależności narodowej i patriotyzmu przez zachęcanie dzieci do zdobywania informacji na temat historii własnego kraju oraz wybranych elementów dawnej architektury;
  • Organizowanie sytuacji edukacyjnych wspomagających umiejętność ustalania przebiegu różnych czynności w sytuacjach życiowych (próby planowania pracy w grupie: wyznaczanie celu, planowanie czynności, wykonanie);
  • Rozwijanie w dzieciach zdolności do podejmowania działań w sytuacjach trudnych (problemowych) oraz umiejętności radzenia sobie w nich (godzenie się z porażką);
  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby ruchu i rozwijanie sprawności fizycznej przez uczestniczenie w zabawach ruchowych i zręcznościowych;
  • Wspieranie dzieci w umiejętności rysowania, kodowania i dekodowania informacji.
  • Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz zainteresowania jej historią, wzbudzanie szacunku i przywiązania wobec dziadków;
  • Rozwijanie zdolności porządkowania zdarzeń, posługiwanie się określeniami czasu;
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
  • Zapoznawanie z kulturą i sztuką ludową wybranego regionu Polski;
  • Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawaniu i odejmowaniu (ustalanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 przez manipulowane przedmiotami);
  • Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań związanych z przygotowywaniem i spożywaniem poczęstunku;
  • Umożliwienie dzieciom zdobywania doświadczeń w występowaniu przed publicznością.
  • Zapoznanie dzieci z różnymi gatunkami zwierząt żyjącymi w środowisku naturalnym i hodowanymi w domach (uwrażliwienie na ich potrzeby);
  • Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci przez uczestniczenie w zabawach ruchowych (kształtowanie postawy, równowagi, doskonalenie umiejętności skoku i podskoku oraz rzutu i chwytu);
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia informacji zakodowanych w formie podpisów obok obrazków;
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej (poprawne stosowanie wyrażeń przyimkowych);
  • Budzenie w dzieciach zainteresowań czytelniczych, chęci do samodzielnego czytania;
  • Rozwijanie umiejętności odpoczynku i relaksacji przy muzyce.
Kategoria: Praca w grupach