Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

Marzec Grupa „Kubusie Puchatki”

  • Uwrażliwianie dzieci na piękno dzieł sławnych artystów.
  • Zachęcanie dzieci do samodzielnego tworzenia.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „p”, „P”, „w”, „W”, „G”, „g”,
  • Doskonalenie u dzieci orientacji na kartce.
  • Wdrażanie dzieci do posługiwania się zwrotami określającymi kierunki i położenie różnych obiektów.
  • Doskonalenie umiejętności szacowania liczby obiektów, a następnie ich przeliczania.
  • Wdrażanie dzieci do poszanowania własności swojej, cudzej oraz do odpowiedzialności za realizację obowiązków.
  • Kształcenie u dzieci umiejętności przewidywania następstw różnych działań.
  • Uświadamianie dzieciom konieczności powiadamiania dorosłych o sytuacjach wywołujących poczucie zagrożenia.
  • Kształtowanie pojęć związanych z miarą: „długi – krótki”, „szeroki – wąski”.
  • Wdrażanie do zachowań świadczących o tolerancji i akceptowaniu innych.
  • Kształcenie umiejętności klasyfikowania obiektów.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad dotyczących przynoszenia własnych zabawek do przedszkola oraz dbałości o ich bezpieczeństwo.
  • Zwrócenie uwagi dzieci na konsekwencje niebezpiecznego zachowania się w czasie zabaw.
  • Uświadomienie dzieciom, że każdy – i dziecko, i dorosły – ma swoje obowiązki.
  • Zachęcanie do dbałości o higienę własnego ciała oraz czystość ubrania.
  • Zachęcanie dzieci do uprzejmego i życzliwego zachowania się wobec innych, bo nikt nie lubi, gdy ktoś robi mu przykrość.
  • Zachęcanie do rozmów z rodzicami na temat swojego gustu dotyczącego ubrania i fryzury.
  • Uświadomienie dzieciom, że każdy ma prawo do błędu i porażki, a dzięki temu zdobywa doświadczenie.
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi utworami literackimi oraz ich adaptacjami: filmową i rysunkową.
  • Doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od zdarzeń rzeczywistych.
  • Rozbudzanie u dzieci zainteresowania dziecięcymi czasopismami.
  • Kształtowanie pojęcia liczby 10.
  • Zachęcanie do dzielenia się swoimi zainteresowaniami i pasjami z innymi dziećmi.
  • Uświadomienie dzieciom, że w czasie kulturalnie prowadzonej rozmowy wszyscy biorący w niej udział mają możliwość wypowiedzi.
  • Wdrażanie do poszanowania cudzej własności.
  • Zachęcanie do codziennego używania zwrotów grzecznościowych: „proszę”, „dziękuję”, „przepraszam”.

 

 

Kategoria: Praca w grupach