Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

Zamierzenia dydaktyczno -wychowawcze Grudzień 2018 /Biedronki

Tematyka miesiąca: 

  1. Moja rodzina
  2. Jak być dobrym dla innych?
  3. Boże Narodzenie
  4. W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem
  5.  Nowy rok – mija czas

Osiągnięcia:

  • wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • wdrażanie do czytania globalnego (nazwy miast, postaci)
  • budowanie czynnego i biernego słownictwa dziecka (dotyczącego domu, rodziny, przyjaciół)
  • zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
  • kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  • poznanie obrazu graficznego liczby 8,doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8 (w przód i wspak)
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • doskonalenie umiejętności śpiewania poznanych piosenek przy różnych okazjach oraz recytowania wierszy
  • rozwijanie umiejętności budowania, montowania i konstruowania z różnorodnych klocków i elementów wymagających trwałego łączenia
  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach
  • wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności
  • kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • utrwalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów i stosowania określeń: więcej, mniej, tyle samo
  • kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „<”, „>”, „=”
  • kształtowanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi i prowadzenia rozmowy na tematy bliskie dzieciom
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „y”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo)
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych (ptasia stołówka, stołówka zwierząt leśnych, sposoby dokarmiania zwierząt, nazwy ptaków, które dokarmiamy zimą)
  • zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie (rozwijanie w dzieciach potrzeby szanowania zwyczajów religijnych i ludowych kultywowanych w Polsce oraz uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie i różnicowanie potrzeb materialnych i niematerialnych);
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter, wdrażanie do czytania globalnego ( nazwy dni tygodnia, nazwy miesięcy)
  • poznanie drukowanej i pisanej litery ,,B”, ,,b”
  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 9
  • wdrażanie do zdobywania wiadomości o otaczającej rzeczywistości przyrodniczej ( obserwacja pogody)
  • usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych ( elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór roku)
Kategoria: Praca w grupach