Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Słoneczka

Styczeń 2019 r.

Tematyka miesiąca:

  1. Zimowa olimpiada przedszkolaków
  2. Z pamiętnika babci i dziadka
  3. Eksperymenty z wodą i śniegiem
  4. W poszukiwaniu mądrości

Osiągnięcia:

  • poznanie drukowanej i pisanej litery „C”, „c”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej)
  • poznanie zapisu cyfrowego liczby 0
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 9 (w przód i wspak)
  • kształtowanie umiejętności cieszenia się z wygranej
  • kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych
  • kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie zdań, wyrazów, sylab i głosek
  • poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”
  • rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.)
  • usprawnianie umiejętności liczenia przedmiotów w sytuacjach praktycznych, w zabawie
  • utrwalenie cyfr 0–9 i znaków matematycznych „<”, „>”, „=”
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania
  • rozumienie znaczenia umiejętności posługiwania się pieniędzmi
  • rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości niektórych ciał i substancji
  • uwrażliwianie na różne elementy muzyki: dynamikę, tempo, rytm
  • usprawnianie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów – odzwierciedlanie ich liczby – znaki graficzne lub układanie elementów
  • rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów literowo-obrazkowych i sylabowo-obrazkowych
  • tworzenie sylab, wyrazów z ruchomego alfabetu
  • poznawanie i stosowanie podczas aktywności twórczej nowatorskich technik plastycznych
  • aktywizowanie do podejmowania działalności plastycznej
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem
  • rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez eksperymentowanie
Kategoria: Praca w grupach