Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

  1. ZAMIERZENIA

    miesiąc LUTY 2019

    GRUPA 4,5,6 l”DOMISIE”

     

    Odkrywamy świat muzyki

kształtowanie sprawności w zakresie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej
• wdrażanie do tworzenia własnych układów ruchowych
• doskonalenie umiejętności prawidłowego napięcia mięśni dłoni pozwalającego na wykonanie pracy manualnej
• rozwijanie umiejętności kreślenia znaków literopodobnych, symboli i nowo poznanych cyfr i literkształtowanie postaw aktywnego odbiorcy sztuki muzycznej
• budowanie świadomości, że obcowanie ze sztuką jest wartościowe i może sprawiać przyjemność
• rozwijanie zdolności do zaangażowanego współuczestnictwa w realizacji zadań podejmowanych w parach, zespole lub z całą grupą wdrażanie do rozpoznawania i nazywania uczuć, jakie towarzyszą dziecku w kontakcie ze sztuką
• rozwijanie umiejętności wyrażania emocji związanych ze słuchaniem i tworzeniem muzyki
• budowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych muzykądoskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układu dźwięków na podstawie rytmu graficznego
• wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i rozrywkowej
• rozwijanie umiejętności przedstawiania muzyki ruchem
• utrwalanie umiejętności przeliczania i dodawania w zakresie 10 (na liczmanach)

  1. Jak powstają obrazy i rzeźby?

doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji oraz uczuć własnych i innych ludzi

  • wdrażanie do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
  • respektowanie norm społecznych, przestrzeganie zasad w czasie gier i zabaw grupowych wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie sylab, krótkich wyrazów i zdań
  • odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie zagadek
  • odczytywanie treści obrazów, wyodrębnianie i nazywanie ich elementów, wyjaśnianie ich znaczenia i przesłania
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabaw
  • klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów
  1. W teatrze

poszerzanie wiadomości o teatrze i spektaklach teatralnych

  • stwarzanie okazji do doskonalenia wyrazistej mowy, rozwijania pamięci
  • nauka na pamięć wybranych fragmentów poezji i prozy
  • wyrażanie ekspresji twórczej podczas organizowania festiwalu teatralnego
  • wprowadzenie znaków „+” i „–”
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 na konkretach
  • wdrażanie do oszczędności i przedsiębiorczości
  • poznawanie modeli monet, banknotów o niskich nominałach i znaczenia pieniądza w życiu człowieka i w gospodarstwie domowym
  1. Mali artyści to my

wyrabianie umiejętności prawidłowego chwytu podczas malowania, kolorowania, pisania i wycinaniawyrabianie gotowości do współdziałania z innymi, podejmowania nowych wyzwań oraz brania odpowiedzialności za podjęte działania

  • rozwijanie zdolności do zgodnej współpracy w parach, zespołach i całą grupąudowanie motywacji do podejmowania działań inspirowanych plastyką, baletem, dźwiękiem
  • wyzwalanie zadowolenia ze swoich osiągnięć, efektów swojej pracy
  • wdrażanie do pracy nad sobą, świadomego rozwijania swoich zainteresowań i umiejętnościrozwijanie umiejętności kreślenia nowo poznanych cyfr i liter
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 11 w przód i wspak od dowolnej liczby
  • nabywanie umiejętności zapisywania liczb za pomocą cyfr, kropek lub innych symboli

 

Kategoria: Praca w grupach