Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Słoneczka

Maj  2019r.

Tematyka miesiąca:

  1. Nasze ulubione książki
  2. Zawody naszych rodziców
  3. Mama jest najważniejsza
  4. Duże i małe rodziny w akcji

Osiągnięcia:

  • wdrażanie do aktywnego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody
  • kształtowanie pożądanych zachowań (bezpieczeństwo) w kontaktach z przyrodą (rośliny, zwierzęta)
  • wdrażanie do poszanowania przyrody ożywionej i nieożywionej
  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie wiosną
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ź”, „ź”
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 20
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • kształtowanie pożądanych postaw ‒ postawy patriotycznej
  • rozbudzanie poczucia przynależności narodowej
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ń”,
  • wdrażanie do czytania
  • kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • doskonalenie umiejętności opowiadania usłyszanego tekstu
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach i zabawach ruchowych i naśladowczych
  • wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji
  • kształtowanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas różnych aktywności
  • wdrażanie do poszanowania symboli narodowych
  • rozwijanie postawy współdziałania jako podstawy budowania współpracy
  • zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „ć”
  • wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 6 (w przód i wspak)
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
  • rozbudzanie zainteresowania pisaniem poznanych liter i cyfr
  • wdrażanie do formułowania wypowiedzi w formie zdań
  • • doskonalenie umiejętności odczytywania instrukcji opartych na znakach graficznych i prostych wyrazach
  • • doskonalenie umiejętności przyporządkowywania każdej głosce odpowiadającej jej litery
  • • doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego – nazwy zawodów
  • doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
  •  utrwalenie umiejętności odwzorowywania wzorów opartych na liniach
  • składających się na pisanie liter
Kategoria: Praca w grupach