Przedszkole Nr 14

ul. Tysiąclecia 25a
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel. (32) 264-26-02
e-mail: dyrekcja@przedszkole14-dg.pl

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

LISTOPAD 2020

GRUPA „KUBUSIE PUCHATKI”

 

Tematyka:

  1. Poznajemy świat wokół nas.
  2. Jestem Polką, jestem Polakiem.
  3. Dawno, dawno temu w Polsce.
  4. Niesamowita podróż w czasie.
  5. Moja rodzina.

 

  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontaktach ze sztuką.
  • Budzenie emocjonalnego stosunku do świata przyrody, kształtowanie pożądanych zachowań w kontaktach z nią oraz do jej poszanowania.
  • Wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących                                                           w przyrodzie jesienią.
  • Zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „T”, „U”, „K”, „L”, „D”.
  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad fair play podczas zabaw z elementem rywalizacji.
  • Kształtowanie uczuć patriotycznych – wdrażanie do poszanowania symboli narodowych.
  • Budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny oraz szacunku do mądrości ludowych przekazywanych w legendach.
  • Kształtowanie poczucia przynależności do Europy.
  • Budowanie i wzmacnianie serdecznych relacji ze swoją rodziną.
  • Kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim.
  • Ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania, zadawania pytań i odpowiadania na pytania.
  • Rozwijanie logicznego myślenia przez odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości.
  • Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter.
  • Poznanie obrazu graficznego liczby 6,7,8.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8 (w przód i wspak) oraz posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8.
  • Przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów.
  • Dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania                                        i odejmowania).
  • Doskonalenie słuchu fonematycznego.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych, naśladowczych oraz ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ukazywanie możliwości czerpania radości ze wspólnego działania i efektów wspólnej pracy.
  • Kształtowanie poczucia czasu – wskazywanie zmian, co było dawniej, co jest dziś, jak zmienił się świat.
  • Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter oraz czytania globalnego.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów za pomocą różnych miar.